A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

MOME meets Rashid

2011.02.04. 11:01 | juc | Szólj hozzá!

Nálunk járt Karim Rashid, ami bizony nagy szó. Ő valóban a világ egyik leghíresebb dizájnere, és mi valóban egy kis, szegény ország vagyunk. Ritkán jön errefelé ilyen nagyágyú, úgyhogy el is mentem az előadására. Sajnos épp annyi volt, amennyit vártam: közhelypuffogtatás, parasztvakítás egy haknikirálytól, sika, kasza, léc - bár be kell látnom, hogy elmondta azt, amit az egyetemistáknak kevesen, azaz, hogy ma már mindenki designer, nemcsak ők (értsd: munkát találni igen nehéz lesz nekik, pláne egy könnyűiparral nem rendelkező országban). Az előadás a következő pontok köré szerveződött: 1. digitális korban élünk 2. ma mindenki művész és/vagy designer 3. ő maga milyen zseniális 4. mennyire elavult körülöttünk minden (tényleg, csoda, hogy hajlandó volt betenni egy lábát egy olyan klasszicista épületbe, mint a MOME, és hogy nadrágot hord egyáltalán, nem szkafandert).

A MOME munkatársainak és a többi szervezőnek maximum respect, mert pont ilyen figurák idelátogatására van szükség ahhoz, hogy a design mint téma minél több helyen megjelenjen. Egy médiasztár kell ahhoz, hogy kijöjjön a tévé, hogy megteljen egy nagyelőadó, hogy írjanak a dologról az újságok - szóval hogy a DESIGN szó legalább egy picit forogjon a köztudatban. Hogy a metrón utazó tömegeknek legyen róla fogalmuk, mi is az a formatervezés, vagy hogy egyáltalán létezik. Nem zseniális tervezőkre van itt szükség - elég a középszer, csak eladható legyen a figura. Kit érdekel egy hétköznapi pasi, ha mégoly tehetséges is? A design népszerűsítéséhez pink öltönyös vagy gyöngynyakláncos, sármos, magas, metroszexuális pozőrök kellenek. Nyilvánvalóan nem a szakmabelieknek szólt ez a rendezvény, hanem a nagyközönségnek... Úgyhogy az interjút le is mondtam végül - hat másik emberrel, egy vacsoraasztal mellett kellett volna a rocksztár urat kifaggatnom, ez pedig nem az a szitu, amelyben háromoldalas mélyinterjút lehet készíteni. És különben is, öreg vagyok én már ehhez:))

 

Címkék: design munka

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr62638103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása