A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Szabadság tér 16.

2015.09.03. 09:49 | juc | Szólj hozzá!

Ebben a házban mindig forgatás van a második emeleten (ezt abból lehet tudni, hogy fekete nejlonnal burkolják az ablakait, és kék buszok parkolnak a ház körül egymás hegyén-hátán, amerre látsz + csak férfiakat látsz a környéken). Rémlik, hogy hallottam erről a lakásról, sőt, most, hogy láttam az udvart (ahová annak ellenére nem sikerült besurrannom soha, hogy évek óta járok erre hetente többször, sőt: most is csak a Zoltán u. 18 bejáratát felejtette valaki nyitva), na szóval most, hogy látom az udvart, és ezt az utolsó képen látható csodát, jövök csak rá, hogy anno az Elle Dekorba is fotóztunk itt (tudjátok, a válság előtt meg se kottyant egy magazinnak kifizetni egy ilyen helyszínt...), méghozzá karácsonyi anyagot. A fotózáson nem jártam, de most már emlékszem, hogy mennyire lenyűgözött a lakás, és most elő is kerestem: 2006-os a lapszám, az utolsó két képen látható a helyszín belülről, ahogyan megörökítettük.

Ez az épület az Újépület elbontása után épült, a Szabadság tér szabályozása során, az Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Társaság Rt. székházaként. Borzalmas állapotban van, szégyenteljes, annak ellenére, hogy műemlék, de még így is gyönyörű – nézzétek csak például a lépcsőház ajtajának formáját! Építésze ugyanaz, aki a Kálvin téri Wenckheim-palotát (ma Szabó Ervin Könyvtár) és a Stefánia-Palotát is tervezte: Meinig Artúr. Az ő stílusa nekem kicsit csicsás, de nyilván illett a Kiegyezés kora utáni újgazdag magamutogatáshoz. Szép lehetett akkor Pest, szívesen megnézném. (Az épületet kívülről teljesen eltakarják a fák, sajnos nem tudom rendesen lefotózni. Majd télen!)

zo0.jpgzo1.jpgzo2.jpgzo3.jpgzo4.jpgzo6.jpgzo5.jpgzo7.jpg

És akkor a 2006-os Elle Dekorban a belső fotó (styling: Csáki Tünde, Szegő Eszter, fotó: Villányi Csaba):ablak1.jpglakas1.jpg

 

UPDATE: lőttem azért kívülről pár képet, hogy lássátok, melyik épületről van szó. Remélhetőleg látszik rajta, hogy milyen szép konkáv (homorú) homlokzata van, és hogy teli van az eredeti tulajdonosára utaló, hajózási jelképekkel. Remélem, egyszer felújítják.

palota1.jpgpalota2.jpgpalota3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr887743110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása