Marcel Did It Again: a legnagyobb, leglátványosabb, legtöbbet fotózott vásáron kívüli események között biztosan szerepel idén is Marcel Wanders régi-új cége, a Moooi (a holland márkát a kilencvenes években alapították, aztán jó pénzért eladták, ekkor durván csökkent a lendület, majd nemrég visszavásárolták). A Moooi a humoros, játékos megközelítéséről ismert, számomra mindig túl hatásvadász volt, de persze ettől imádja a média, és ettől sikeres. A Moooi idén is kihozott néhány új bútort, ennél azonban egy sokkal nagyobb dobásuk is volt: egy teljesen új szegmensbe lépnek be, mégpedig a szőnyeggyártás piacára. Kevés márka uralja a designszőnyeg-piacot, többségük csak darabszőnyeget kínál. A Moooi Carpets kínálatában persze ilyenek is vannak, mégpedig olyan sztárok által tervezve, mint a Front, a Studio Job, Ross Lovegrove és persze maga Marcel Wanders, de az igazi dobás a padlószőnyeg és az egyedi gyártás. Gyaníthatóan ezek fogják a márka forgalmának nagy részét adni, hiszen világszerte újra éledőben a contract ágazat (= szállodák, éttermek, irodaházak és más nagy beruházások). A látványos darabáruból tehát, amivel hamarosan tele lesznek a magazinok, így lesz több száz méterben gyártott, egyedi padlószőnyeg a közel-keleti luxushotelekben... Tényleg csak gratulálni tudok – nemcsak az üzleti modellhez, hanem a kollekcióhoz is, melyből nyilván a holland festményes-csendéletes-virágos Eden Queen a kedvencem.