A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Könyv: Nádas Péter - Valamennyi fény

2012.10.09. 16:51 | juc | Szólj hozzá!

Nádas Péterről köztudott, hogy a kortárs magyar irodalom legnagyobb alakjai közé tartozik, de azt kevesen tudják róla, hogy remek fotós, sőt: igazából ez a szakmája, és évekig dolgozott riporterként, többek között a Nők Lapjának. Évekkel ezelőtt, félig-meddig véletlenül keveredtem egy kiállítására, és egészen lenyűgöztek a képei. Utána további évekig kajtattam a Valamennyi fény c. könyvet, mert amint megjelent, elkapkodták (és a mai napig beszerezhetetlen). Ma is az egyik kedvenc könyvem: csodálatos fotóalbum, meditációs eszköz és irodalmi mű egyben. Nádas fekete-fehérben fényképez, és leginkább a semmit, a fényt, a csendet, a levegőt ábrázolja. Embereket is, persze, de még többször a szelet, árnyékokat, hangokat. Az övé egyfajta kontemplatív, befelé forduló és figyelő művészet, ami arra tanít, hogy az igazán lényeges dolgok az apróságok, az igazi szépség a természeté, és az igazság nem odát, hanem odabent van. (Szintén ajánlom a Saját halál c. könyvét, hasonló gondolatok mentén, erről amúgy már írtam korábban.)

Ami pedig most ennek a csodálatos albumnak aktualitást ad, hogy - megint csak totális véletlen folytán, de - megtudtam, hogy újra kiállítják ezeket a képeket (is), mégpedig október 16-tól a Petőfi Irodalmi Múzeumban. Mindenképp nézzétek meg!

nadas1.jpgnadas2.jpgnadas3.jpgnadas4.jpgnadas5.jpg

Címkék: fotó program art fény

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr954823396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása