A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Lépcsőház

2012.08.06. 14:19 | juc | 4 komment

Ha az ember állandóan utazna, mint én, hajlamos turistaként viselkedni a saját városában. Nem néz a lába elé, hanem a homlokzatokat bámulja kitekert nyakkal, mindig a keze ügyében van a fényképezőgép, az ablakokon mindig beles, és ha van rá lehetősége és ideje, beszökik a nyitva hagyott kapukon a házak udvarára. Így jutottam a Síp u. 17-be is, ahol már maga a kapu is egy műremek, de ami igazán szép, az a néhány megmaradt díszítés-részlet: a korlát menórái, az égővörös csempe, és a lépcsőház ablaküvegei az építtető (Burger János) monogramjával. A házat egyébként ugyanaz a Löffler Béla tervezte, aki a Kazinczy utcai zsinagógát is.

sip1.jpgsip2.jpgsip3.jpgsip4.jpgsip5.jpgsip6.jpgsip7.jpgsip8.jpgsip9.jpgsip10.jpgsip11.jpgsip12.jpgsip14.jpgsip16.jpg

Címkék: budapest art építészet szecesszió lépcsőház

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr654696692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Colandra 2012.09.11. 13:04:23

Ez kifejezetten tetszik, de a tobbi lepcsohazas felvetel is. Budapest igazi lelke tukrozodik vissza...

János Szeitz 2015.02.06. 16:05:27

Sok keresés után találzam rá a Síp u. 17 fotóra. Mindenek előtt: köszönöm. Több, már megjelent kötetem után, most készítem elő a Hétköznapi történetek c. regényt. A Sip utca 17 a cselekmény "központja". (Utóbbi kötetemben - Az úton - is szerepel.) A brítóhoz a bejáratáról készítettem több fotót, de sajnos, mindig ált előtte valami. Van egy régi képem, de azt nem tudom "feljavítani". Tudna nekem egy képet adni? Természetesen a kötetben feltüntetem a fotó készítőjét. Üdv: Sz. János

juc 2015.02.08. 11:07:00

@János Szeitz: kedves János, köszönöm az érdeklődését! Mennyire lenne sürgős a dolog? a fotóim egy külső meghajtón vannak, elő kell keresnem a képeket, legkorábban jövő hét végén tudom megtenni ezt. Remélem, az még megfelelő. Kérem, hogy adjon egy email elérhetőséget is! köszönöm! üdv,

János Szeitz 2015.02.09. 17:07:04

Köszönöm a gyors választ. Sajnos még van idő! A korrektor késik egy "kicsit", aztán még a veszekedések, hogy mit fogadok el, mit nem. Email: szeitzir@gmail.com vagy janos.szeitz@yahoo.com.at.
Hogy engedélyezi-e a képet a borítóra (esetleg belíveken is másikakat) ahhoz l kell olvasni az írást. Ha kéri elküldöm csatolt fájlban, még korrektúra előtt.
Köszönettel: János
süti beállítások módosítása