Most jöhetne az, hogy "bezzeg a régi szép időkben", de bárhol olvasok utána, nem voltak ennek a háznak régi szép idejei. A Vámház körút és Lónyay utca sarkán, eredetileg a mellette álló református templomhoz csatlakoztatott Fenyves-áruház helyére épült, amúgy nem annyira rossz tömb valószínűleg az ötvenes években nyerte el jelenlegi formáját, és évtizedekig működött Szabadság, majd Cálvin téri áruház néven. Az optimista-szocialista tervek szerint 1986-ra el kellett volna tűnnie, hiszen addigra már elkezd épülni a négyes metró, sőt mi több: a HÉV végállomását is behozzák addigra idáig, és az aluljáró-lejáró miatt ezt a sarkot lebontják. Persze mindebből amúgy pestiesen nem lett semmi, és az épületnek megkegyelmeztek – hogy aztán a rendszerváltozás után csilliárdnyi kis üzletre szabdalják széjjel a fellengzős Városkapu üzletház név alatt. A ház homlokzata ma több, mint elkeserítő, szinte egyetlen óriási hirdetőtábla az egész – bár minek is lenne szép? Kiválóan illik a mögötte lévő, ahány-ház-annyi-korszak Kálvin térhez, amelynek felszíne állítólag már 2012 decemberében újra járható lesz (hiszem, ha látom), addig csúnya seb Pest arcán. Nem is tudom, a külföldiek mit gondolnak rólunk, de tényleg... még több sztori és régi fotó a Kálvin tér eme szégyenfoltjáról itt.
Egy elfelejtett épület
2011.02.21. 22:07 | juc | 2 komment
Címkék: budapest
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
at3sz 2011.03.11. 01:45:27
A fortepan.hu oldalt böngészve bukkantam egy fotóra anno a 1960-as évek magasságából, amin ez a ház is szerepel. Az egy sokkal jobb "állapota" volt mint a mai. Van egy ismerősöm is, aki vele szemben lakik és ő is nagyon el van keseredve az épület mai képétől, bár szerinte a most megnyílt Tesco exp kissé rendbeszedte a Lonyay felöli oldalát.
S a tervezett bontásról viszont nem tudtam, amit írtál, pedig az aluljárókkal kapcsolatban kutakodtam elég sok könyvben - amit értem a Fszekben és amiről gyanítottam, hogy valamit tartalmazhat. Kiváncsi lennék vajh milyen lett volna az "akkori" elképzelés egy közös Hév - Metró aluljáró rendszerről. De a mai építkezés is jelentősen átszabdalta a Kálvint. S anno az építkezés előtt lustaságom miatt nem mentem el oda fotózni.
juc 2011.03.11. 09:29:05
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal