A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Luxusút... part 3

2010.05.25. 18:21 | juc | 4 komment

A rózsaszüret! Egy döbbenetes élmény. Grasse városa mellett egy kb 1,8 hektáros területen található az a birtok, ahol a Chanel No5 parfümjéhez szükséges, fantasztikus illatú Rose de Mai (Rosa Centifolia) rózsatöveket nevelgetik, elképesztő profizmussal (a birtok tulajdonosai nem is foglalkoznak mással, kizárólag a Chanel beszállítói). Gondosan letesztelt, bio permetezőszereket használnak, de csak ha muszáj. A rózsatövek alatt, 30 cm mélységben különleges öntözőrendszert építettek ki, ami pont annyi vízzel látja el a töveket, amennyire szükségük van. A rózsaszüret három-négy hetében pedig alig alszanak, akkora az izgalom.

A szüretet napszámosok végzik, kettesével haladnak egy-egy soron. Ez a rózsafajta rendkívül termékeny, ami azt jelenti, hogy a munkások egy nap alatt végigmennek az egész ültetvényen, leszedik azokat a rózsafejeket, melyek megértek a feldolgozásra, majd másnap reggel kezdik elölről. Minden reggel újra virágba borul az egész mező. Az egyik képen látható, hogy mennyi bimbó van egy-egy tövön: szezononként kb 350 virág nyílik ki mindegyiken, mindez alig 1 kg súlyú. Egy munkás óránként 5-6 kg rózsát szüretel, így lesz meg szezononként a 40 tonnás átlag.

 

A rózsák aztán bekerülnek az üzembe.

 

Egy emeletes tortatálra hasonló szerkezetet tömnek meg velük, amibe laponként 25 kg rózsa fér.

Egy hexane nevű anyag segítségével vonják ki belőlük az illatanyagot. Többszöri kezelés és forró vizes desztilláció után bödönökbe gyűjtik össze a pépet. 3200 kg virágból lesz 7 kg ilyen sűrű massza, ami, kapaszkodjatok meg, 24 000 eurót (mintegy hétmillió forintot!!!) ér. Kb. 100 kiló ilyen massza egy év végeredménye, tehát nem túl nagy mennyiség. A cuccot aztán tovább finomítják, míg végül a világ leghíresebb parfümjébe nem kerül (thanks, Marilyn! - tette hozzá Virginie, a pr-os, utalva Marilyn Monroe híres beszólására....). Íme a milliókat érő bödön:

 

És hogy mi lesz a rózsákkal?

Ez.

Kifakulva, kimosva egy traktor platóján végzik.

 

Engem mélyen megrázott, hogy évekig nevelgetik, védik, öntözik a töveket, aztán alig néhány órával azután, hogy a Rose de Mai szirmait először cirógatja meg a dél-francia szellő és nap, máris komposztként végzi valahol az árokparton. Annyira felzaklatott, hogy majdnem el is sírtam magam - ami tudom, nagyon gyerekes, de ez van:(

 

Címkék: utazás franciaország divat virág

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr452030796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

he 2010.05.30. 21:05:03

Mindig kíváncsi voltam erre - köszi a posztot!

juc 2010.05.31. 11:08:10

@he: én is mindig tudni akartam:) úgyhogy nagyon szívesen:) lehet, hogy pályát változtatok és főmunkaidős gyárlátogató leszek:)

acid_jazz 2010.05.31. 21:17:43

Ajánlott olvasmány : Patrick Süskind: A parfüm

http://bookline.hu/product/home!execute.action?id=53124&type=22&_v=Suskind_Patrick_A_parfum

juc 2010.05.31. 21:53:06

@acid_jazz: képzeld, amikor először olvastam ezt a könyvet, akkor óriási hatással volt rám (15 éves voltam). amikor másodszor, iszonyúan betegnek és unalmasnak tűnt. a film pedig kizárólag a hatásvadászatról szól:( én is sokat gondolkoztam, hogy megemlítsem-e itt, de aztán direkt nem. Az Oscar Wilde-mese inkább:))) neked tetszett?
süti beállítások módosítása