A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Olvasnivalók

2014.12.30. 19:58 | juc | Szólj hozzá!

A téli szünetre egyébként is sok olvasást terveztem, de mivel négy napja az ágyat (pontosabban a kanapét) nyomom, így a tervezettnél is több könyvet, magazint, filmet és cikket fogyasztottam el, bár persze még mindig rosszul állok a restanciákkal (lehet valaha is nyerésre állni?). A "lemaradok valamiről" frusztrációban legújabb barátom a Feedly, ahová ha az ember tisztességesen becsatornázza az őt érdeklő weboldalakat, akkor napi több száz posztról is lemaradhat értesítést kaphat - ami már néhány Feedly-mentes nap után is behozhatatlan hátrányt eredményez. 

Szerencsére a sok bugyuta Pinterest-poszt, semmilyen tévésorozat és csalódást keltő irodalmi klasszikus között vannak igazi elgondolkoztató érdekességek is, ezekből válogattam, hátha nektek is érdekes valamelyik (vagy hátha közületek is beteg valaki). Boldog, kreatív és inspiráló új évet mindenkinek!

1. A formatervezés minden ellenkező híreszteléssel szemben nem halott - a Virgin új tálcái, evőeszközei és egyéb szervírozó eszközei például nemcsak szépek és praktikusak, de az okos tervezésnek köszönhetően járatonként kb. 129 kilót (és ezáltal elég sok üzemanyagot) spórolnak meg a légitársaságnak (akár reklámposzt, ahogy sejtjük, akár nem). Cikk itt.

2. Jánosi Juli írt rólam, pontosabban az Instagram-oldalamról egy nagyon hízelgő cikkecskét, ezúton is köszönöm! akinek nem elég belőlem, az olvassa el:D

3. Építészet, kutyáknak. Nem vicc: DIY mozgalom + felelős kutyatartás + slow life, melynek jegyében olyan ágyat/házat kínálunk a házi kedvencnek, ami a fajtájához, egyéniségéhez legjobban illik. (A kisállatpiacot pedig nem szabad alábecsülni, szerintem még mindig hatalmas designpiaci rés, kutyára-macskára gondolkodás nélkül költ a nyugati világ jelentős része. Nézzétek csak ezt vagy ezt. Én szóltam.)

4. So nineties - ha valaki még nem vette észre, ultramenő a kilencvenes évek (Coco Chanel még úgy mondta, hogy "húsz év kell, hogy egy nemzedék divatja nevetségessé, negyven, hogy elegánssá váljék" - vagy valami ilyesmi, de az idő azóta duplájára gyorsult). Nemcsak a divatban, hanem a zenében, sőt: a webdesignban is. Akit érdekelnek a téma mélyebb szociokulturális rétegei (pl. hogy több-e mindez, mint egy nemzedék nosztalgiája a gyerekkora után), az olvassa el ezt a könyvet, érdemes.

5. Csak idő kérdése volt: megszületett a logógenerátor. Hálistennek az internet azonnal ízekre szedte.

6. Valakinek az eBay-nél sok ideje volt, és megnézte, hogy mely művészek munkáira keresnek rá legtöbben egy-egy amerikai államból. Nagyon tanulságos... Ezen a linken pedig azt lehet megnézni, hogy mi az, amire egy adott államban arányaiban több alkalommal kerestek rá, mint máshol.

7. A kilencvenes években történt az is, hogy Romy (vagy Michelle?) feltalálta a post-it-et :DDD  - most azt nem értem, hogy a Mondrian-stílusú post-it hogyhogy nem jutott még eszébe senkinek? 

8. Ez a cikk és a pár fotó arról, hogy hogyan készülnek a karácsonyi dekorációk Kínában (meglepő fordulat: rabszolgamunkával!) bejárta a világot. De mégis, mit gondoltak, hogyan készül? micsoda álszentség, utána nyilván mindenki ugyanúgy megvette őket. Karácsonyi dekoráció tekintetében a legmesszebbmenőkig az újrahasznosítás és a fenntartható fejlődés támogatója vagyok, idén egy ív csomagolópapírt sem vettem (mondjuk kb. 50 db ajándék becsomagolása után még mindig elég sok van itthon), az ikeában szerintem idén nem is jártam, díszeket pedig kizárólag ócskásoknál vadászok, idén is sikerrel.

9. Részemről az eksztázis, ami az olasz üzletportálokat és úgy általában a feliratokat illeti, tehát az amazonos wishlistemre belepillantás nélkül is azonnal felkerült ez a könyv, amit a legendás Louise Fili állított össze. Jó tudni, hogy nem csak én vagyok teljesen odáig ezért a témáért.

10. Így is lehet ételízesítőt reklámozni.

11. Vesszőparipám a film (és általában, bármilyen) plakát illetve a könyvborító, mint grafikai-művészeti műfaj eltűnése, úgy tűnik, másnak is.

12. Egy fiatal magyar csapat legóból pótolt két hiányzó szobrot a Margit-szigeten. Ez mekkora ötlet (bár ide be kell szúrnunk, hogy az eredeti ötlet Jan Vormann-é, és második nézésre már gyanús, hogy gerillareklámról is szó lehet), bárcsak pótolnának még néhány városképi hiányt, például a Petőfi-híd budai hídfőjéről az emlékművet, vagy a Totó-Lottó fényreklámot az Oktogonon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr257022979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása