A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Párizs: autolib

2013.12.03. 20:53 | juc | Szólj hozzá!

A végére hagytam a legjobbat, nincs több Párizs.


A dolog, amitől tátva maradt a szám ugyanis, az az Autolib. Közösségi biciklikről hallottam már, de bevallom, a közösségi autózásról mindeddig azt gondoltam, csak egy szép utópia.

Párizsban nem.

Párizsban, ha úgy döntesz, elmennél valahová, ahová metróval kicsit bonyolult, vagy sokan vagytok, vagy esik az eső, vagy ezek közül mind egyszerre (ahogy velünk is történt), akkor az okostelefonodon megnyitod az Autolib alkalmazást, megnézed, hogy van-e a környékeden szabad Autolib autó, és lefoglalod. Összeszeded magad, bezárod az ajtót, félórán belül már ott is vagy az app-ben jelzett helyen (ami a város belső részén általában olyan közel van, mint egy metróállomás), és ott a kocsi is, töltőre dugva - merthogy árammal működik. Leveszed a töltőről, beszállsz (valami kártyával igazolnod kell, hogy te vagy az, aki lefoglalta), indítasz, automata váltós, megy is már, mint egy sima autó. Tágas, kényelmes, nem szennyezi a környezetet, ha peches vagy, az előző bérlője benne hagyta a kólásüveget, na bumm.

A célhoz érve nézelődsz, hogy hol egy másik Autolib parkoló. Vagy, ha előrelátó vagy, és tudtad, hogy hová utazol, már otthonról le is foglaltad a parkoló-dokkolót. Leparkolsz, töltőre dugod, és már ott se vagy.

Se felesleges körök a parkolóhelyért, se drága benzin, se para, hogy feltörik, megkarcolják, ellopják, téli gumi, nyári gumi, jajistenem de bonyolult a kormányzár, súlyadó, kötelező, casco (hogy csak néhány okot mondjak azok közül, amik miatt nincs autóm). Ha valamiért muszáj kocsival menni, lefoglalsz egy újabb Autolib-et - vagy nem, és a szerencsére bízod, hátha van a hozzád legközelebbi dokkolóban szabad (általában van). Egyébként meg mész metróval, busszal, gyalog, mert minek tartanál fenn egy autót, ha csak néha kell?

Azt már mondtam, hogy mindennek az alapdíja kb. 10 euró havonta, félóra kocsikázás pedig 5 euró?

Persze nyilván regisztrálni kell, és biztos a bankkártyád számát is ismerik, hogy nehogy leadd a MÉH-ben a kocsit, de ez a legkevesebb. A BKV bérletem a rezsicsökkentés UTÁN is havi 30 euró lesz.

Nem lehetne a Bubi helyett mindjárt Autolib Pesten is?

És mutatom a logót. Ugye, hogy az egész mennyire rendben van? Szerintem nagyon.

auto1.jpgauto4.jpgauto2.jpg

Címkék: párizs

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr245674060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása