A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Design Hét

2013.09.21. 18:45 | juc | Szólj hozzá!

Pénteken kezdődik a Design Hét - az idei a tizedik a sorban, és az első, ami részben az én projektvezetésem alatt jött létre (azért részben, mert csak májusban kapcsolódtam be a szervezésbe). Minden eddiginél több: kb. 200 helyszín, a tavalyihoz képest 25%-kal több program, divatbemutatók, kiállítások, beszélgetések, workshopok, túrák és még annyi minden, hogy azt képtelenség lenne összefoglalni... teljes program a weboldalon és a 200 helyen terjesztett programfüzetben (biztos lelőhelye a Design Terminál), így alább az én HANGSÚLYOZOTTAN SZUBJEKTÍV ajánlómat látjátok, a teljesség bárminemű igénye nélkül. 

1. Kezdetnek például a mi saját szépséges nyitókiállításunk, Metszéspontok X Crossovers címmel, amelyen például a zseniális svéd Front Design egy munkája is látható lesz. Megnyitó pénteken 18 órakor, nyilvános, gyertek és láthattok nagyon izgulni. Meghívó alant, bár szerintem itt nem lesz olvasható.

2. Maestri kiállítás. Tudjátok, hogy az olasz design a szívügyem, az 1950-2000 közötti időszak szerintem felejthetetlen darabokat hozott létre, na ezek majdnem mind ott lesznek a Múzeumban november 24-ig. 21 Maestro, 100 tárgy, az olasz design legjava.

3. Michele De Lucchi előadása. Tudjátok: ő tervezte a Tolomeót (mind közül a legkedvencebb designtárgyam, de nemcsak nekem, a neten pl. Tolomeo Sightings címmel egyesek a filmeket is gyűjtik, melyekben szerepel). A Tolomeo sikerét jelzi, hogy önálló kiállítást is rendeznek neki a Rio Lámpastúdióban, de lesz majd egy a ChiaroScuro kiállításon is (4. pont).

4. ChiaroScuro kiállítás. Nagyon vázlatos, nagyon áttekintő jellegű, a célja, hogy 50 db lámpa segítségével nagyon felületes képet adjon arról, hogy milyen világítástechnikai kuriózumok is születtek Olaszországban az elmúlt 50 évben. Design Terminál, nov. 3-ig, ingyenes.

5. Természetrajz kiállítás Debrecenben. Ez az 1. pontban említett Metszéspontokhoz kapcsolódik, viszont egy speciálisan a Debreceni Egyetem erős orvostudományi képzéséhez kapcsolódik majd. Október 11-én nyitjuk meg, november 3-ig lesz látható a Modemben.

6. Design a kirakatban. Az V. kerülettel együttműködve néhány jelenleg üres belvárosi üzletbe kreatív iskolák költöznek és ott mutatják meg, mit tudnak. Ezenkívül beszélgetések is lesznek a kirakatban, október 1-én például engem fog kérdezgetni Kovács Dani, szegény.

7. Vásárlási akciók. 78 üzletben vásárolhattok 20% kedvezménnyel, ha magatokkal viszitek a programfüzetet (biztos lelőhelye ugyebár a Design Terminál, de a város kb. 300 helyén terjesztjük).

8. Design Túrák. Mivel már látogatóként is éreztem, hogy nagyon-nagyon kevés a rendelkezésre álló férőhely, idén megsokszoroztuk az ingyenes túrák számát, külső partnerek segítségével. Ennek ellenére úgy tudom, hogy már most sok a jelentkező, szóval tessék regisztrálni! Én sajnos nem tudok részt venni egyiken sem, pedig ezt a Kelenföldi Erőművet egyszer már nagyon szeretném megnézni.

9. Befektetőt keresek! workshop. A Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesülettel közösen hoztuk létre, az a célja, hogy a leendő befektetők találkozhassanak azokkal a fiatal tervezőkkel, akiknek van jó ötletük, viszont fogalmuk sincs, hogyan kezdjenek hozzá a befektetőkereséshez. Szerintem ez szuperhasznos, és ingyenes is, szóval tessék regisztrálni.

10. Nyitott Stúdiók. Évek óta nagyon népszerű program, el lehet látogatni a tervezőkhöz, és be lehet lesni a mindennapjaikba. Én például Áron Esztihez készülök!

11. Design Hét Menük. Három olasz étterem készített elő olyan menüt, ami csak a Design Hét időtartama alatt lesz kapható, 4990 Ft-ért (csak ebédidőben). Az ebéd mellé ajándék is jár!

12. Gasztro + Divat a Non+ bemutatótermében, Boook Kiadó aktualitással - szemfülesek ebből rájöhetnek, hogy mi is a következő könyvünk!

13. Magyar Design: 2. meed + 9. madeinhungary - vigyázzatok, már 30-án bezár sajnos!

14. Cold War Modern - a Blood Mountain programja, az pedig mindig nagyon jó!

15. illy art collection - minden évben új csészekollekciót terveztet az illy, idén a kínai Liu Wei alkotta meg a kollekciót, mely a Design Hét alatt debütál a Mobili Maniában. Buli 3-án, regisztrálni hasznos!

16. Viva la mobilitá! Ferrari, Fiat, Dainese, Moto Guzzi, Bianchi.... a Bank Centerben, Maserati a Hegyvidék Központban. Emellett egész napos programok a Solinfo-ban és a VA Designban, jobbnál jobb olasz márkákkal.

17. Fornasetti tapéták élőben a Code Decode-ban.

18. Magyar Plakát Társaság illetve Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok kiállítása az Olasz Intézetben, megnyitó október 1-én 18 valamint 19 órakor.

19. 10. szülinapi buli az Urimuriban, Design Hét koktéllal, október 3-án. Részletek hamarosan, egyébként pedig érdemes követni a FB-oldalt, mert ott sok a friss hír.

Metszéspontok X Crossovers grand opening.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr145527517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása