A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Fertőtlenítő Intézet

2013.04.08. 18:16 | juc | Szólj hozzá!

Az idei Budapest 100 programjától nem voltam elájulva: a kevés igazán érdekes helyszín (Kazinczy utcai zsinagóga, Kelenföldi Erőmű) csak néhány látogatót engedett be, ezekre e túrákra ezért nyilván a meghirdetésük pillanatában elkeltek a helyek. A többi épület nagy része pedig azon túl, hogy kereken 100 éves, nem bírt számomra túl sok értékkel, legalábbis vizuális értelemben (egyébként erről győzött meg a hg.hu posztja is). Valamit viszont mindenképp meg akartam nézni a hétvégén, így jutottam el Orsival együtt a Fertőtlenítő Intézetbe (nem is egyszer, hanem kétszer, mert persze megint sikerült rossz időpontban odamenni...). A szép mozaikfelirat miatt én arra számítottam, hogy odabent egy, a külvilágtól egyébként elzárt gyöngyszemet találok - mint például tavaly, a Vas utcai iskola esetében. Csalódnom kellett: a Fertőtlenítő Intézet szecessziót csak nyomokban tartalmaz, és ugyan valóban festőien lepukkant, egy nagy, százéves gőzgépekkel teli csarnokon kívül nincs odabent semmi (ebben a csarnokban sterilizálták anno a rühtől, kolerától, himlőtől és más nyavalyáktól szenvedő pestieket illetve a holmijukat - és, mint megtudtam, ma is itt zajlik mindez, főként fogvatartottak és hajléktalanok testével és cuccaival).

Persze azért akadtunk kellemes meglepetésre: a Fertőtlenítő Intézet utódja, a Köjál 1952-es megalakulásának 10. évfordulójára kiadott albumra, amelybe valaki gondosan ragasztgatott, festegetett, olykor megdöbbentően avantgárd tördelést alkalmazva (utolsó képek). Ezért tényleg megérte odamenni, mert egyébként az épület maga a magyar egészségügy többi intézményéhez hasonlóan rendkívül lehangoló.

Az intézet története, régi fényképek, sokkal jobb fotók itt találhatók.

ff1.jpgff10.jpgff3.jpgff5.jpgff11.jpgff12.jpgff9.jpgff13.jpgff8.jpgff15.jpgff2.jpgff6.jpgff4.jpgff7.jpgalbum7.jpgalbum5.jpgalbum2.jpgalbum4.jpgalbum3.jpgalbum6.jpgalbum8.jpgalbum1.jpg

Címkék: szecesszió

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr905209963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása