A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Program: art deco és modernizmus

2012.09.11. 21:02 | juc | Szólj hozzá!

Nagyon régen láttam olyan átfogó, tartalmas és értelmes kiállítást Magyarországon, mint az Iparművészeti Múzeumban szeptember végéig látható Art deco és modernizmus c. tárlat. A kiállítás elsősorban a lakberendezésre koncentrál, ezért bútorok, textilek és használati ill. dísztárgyak a főszereplői, de a kurátor, Horányi Éva - nagyon helyesen - felvillant más művészeti ágakat és azok művelőit is, így láthatók festmények, magazinok, plakátok, könyvek, korabeli filmhíradók és sok más is a kiállításon. Az anyag hatalmas (szerintem kissé zsúfolt is a szűk földszinti kerengőben), kronológiailag és minden egyéb szempontból is rendben van, és eléri, ami a célja: bemutatja, hogy hányféle irányzat, tervező, stílus élt egymás mellett Magyarországon a két világháború között. Egyetlen hiányosságnak azt érzem, hogy a nemzetközi kapcsolatok, utalások (Bauhaus, Wiener Werkstaette stb.) nincsenek kibontva, tehát aki ezekről semmit se tud, nem tudja a tárgyakat igazán kontextusba helyezni, de erre már nyilván végképp kevés volt a hely. A kiállítás installációját a korszak kiváló ismerője, Somlai Tibor tervezte, és mint minden rendes tárlathoz, ehhez is lehet venni katalógust (méghozzá a korszak másik nagy ismerője: Ferkai András bevezetőjével), ami hasonlóan alapos és részletes, mint a kiállítás (engem kicsit zavar a papír vékonysága, dehát ez nyilván szakmai ártalom). Szóval akit kicsit is érdekel a formatervezés, design, lakberendezés, annak még van szűk három hete, hogy bővítse a tudását, szombaton pedig menjen Art Deco plakátokról szóló előadásra is, ingyenes!   

(fotózni nyilván tilos, de én az életem kockáztatásával készítettem nektek néhány képet, csak hogy lássátok, mennyire érdemes megnézni a kiállítást).

DSC04033.jpgDSC04027.jpgDSC04032.jpgDSC04029.jpgDSC04030.jpgDSC04034.jpg

Címkék: design program art kiállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr574764864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása