A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Hétfő: művtöri - nosztalgia

2012.03.19. 16:25 | juc | Szólj hozzá!

Hogy Liverpool nem túl szép város, azt így látatlanban is tudni lehet – épp ezért lepődtem meg nagyon, amikor néhány hete a tv-ben véletlenül egy nagyon különös hangulatú filmre bukkantam róla. Az Of Time and The City nem dokumentumfilm, inkább egy szerelmes vers a városhoz, ahol a rendező, Terence Davies született. Híradó- és amatőrfilmrészletek követik benne egymást kronologikus sorrendben, a század elejétől máig, audiokommentárként pedig a rendező gondolatait hallgathatjuk időről, emlékezésről és még sok minden másról. Nagyon különös hangulatú film, úgyhogy állítsátok be rá a Port.hu értesítőt, és ha megint játsszák, nézzétek meg (és ezeket a fotókat is, amelyek jól kapcsolódnak a filmhez). Alább egy trailer, de a Youtube-on van több is.

Terence Davies persze nem az első, aki szeretett szülővárosának hanyatlását, a gyerekkor iránti fájdalmas nosztalgiát örökíti meg a művészetében. Ugyanilyen keserű például a Simon & Garfunkeltől a már emlegetett My Little Town és az egyébként pojáca Adriano Celentano Il Ragazzo della Via Gluck-ja (angol szöveg itt), hogy csak a popzenét említsem, de az elhagyott, kiürült, egykor szebb napokat látott városok kedvelt témái a fotóművészetnek is (lásd pl itt és itt és itt Detroitot).

A város, ahol én felnőttem, a nyolcvanas években nagyon jó kis hely volt, vagy legalábbis annak tűnt akkor. Ma már én is csak a málló vakolatot, a bezárt moziépületet, a pusztulást látom, és az új épületek, a felújítások is sebeknek tűnnek az én emlékeimen. Ti hogy álltok ezzel?

Címkék: film art

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr904324042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása