A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Diszpécserház

2011.09.27. 17:35 | juc | Szólj hozzá!

Szerintem ez egész egyszerűen a legrondább épület Pesten - bár pont ettől lesz valami különös bája. A BKV Forgalomirányító központja 1973-77 között épült, tervezőiről nincs a neten adat. Nekem tetszik végül is, hogy a ház sarkát levágták és egy ívet emeltek be helyette, és bírom a tükrös korongokat is a járdaszinten. Valahogy a londoni Lloyds-ra emlékeztet az egész, ami egy vadonatúj építészeti stílus egyik első fecskéje volt, évekkel később - talán megelőztük a teljes posztmodern építészeti hullámot?... (Akinek bejön a pestiesen diszpécserháznak nevezett monstrum, annak javaslom, hogy látogasson el Újvidékre, ott sok hasonlót láthat. Aki pedig azt hiszi, hogy a metróépítések csak az utóbbi években szántották fel a Belvárost, annak javaslom, hogy nézze végig a 3-as metró építésekor készült képeket itt. :D )

Címkék: budapest építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr873260596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása