Aki nem Facebookozik, az most ne figyeljen ide, de a többieknek hasznos lesz.
A folyamatos (és őrjítő) Facebook-változtatgatások egyik legújabb eleme az ún. oldalakat (page) vette célba. Eddig ugye az volt, hogy ha kedveltél egy együttest, vagy netán egy könyvkiadót:) egyszerűen lájkoltad, és aztán a híreiket folyamatosan láttad az üzenőfaladon. Na ezentúl ez nincs. Az új elmebaj értelmében ugyanis ezentúl csak azok látják pl. a Boook Kiadó posztjait, akik addig legalább egy posztot lájkoltak, vagy legalább egyszer hozzászóltak valamelyikhez. A falon történő megjelenítés a relevancia szerint is változik: tehát minél többször léptél interakcióba pl. a Boook Kiadóval, annál nagyobb az esélyed, hogy nem maradsz le a híreinkről.
Az új rendelkezésnek két oka van: egyrészt így megszűri kicsit az üzenőfalat, tehát kevesebb reklámszeméttel fogsz szembesülni. Másrészt a Facebook is bebiztosítja magát, hogy a cégek kevésbé fogják a közösségi oldalt ingyenes reklámfelületként használni.
Ugyanakkor az új szabály eléggé betesz a cégeknek, hiszen gyakorlatilag ellehetetleníti a kommunikációjukat. Én most pl elég ideges vagyok, mert hiába szedtem össze 1580 rajongót a Villa Bagatelle-nek, ezeknek mostantól csak a töredéke fogja látni az üzeneteimet. Sajnos köremail funkció nincs a Facebookon, biztos nem véletlenül, így értesíteni sem tudom őket, hacsak nem egyenként írok nekik levelet...
Ha továbbra is látni szeretnéd a kedvenceid posztjait, két dolgot tehetsz: mostazonnal felmész az oldalukra és agyba-főbe lájkolod a posztjaikat, vagy a beállításaidban meggyőződsz róla, hogy pl. a Boook Kiadó posztjai mindig látsszanak.
Úgyhogy ha segíteni szeretnétek nekem, mint bérposztolónak:) , akkor irány a Fb, és tedd meg a megfelelő lépéseket a Boook Kiadó, a Hephaistos és a Villa Bagatelle oldalaival kapcsolatban, köszi:)
Szakszerűbb és kevésbé indulatos cikk a Kreatív oldalán olvasható, ti pedig írjátok meg: mit szóltok mindehhez?...