Tavaly ilyenkor még nem gondoltam volna, hogy egyszer újra szakácskönyvet fogok csinálni, de az élet úgy tűnik, azt akarja, hogy ne így legyen... és milyen jó, hogy így történt, mert így létrehozhattuk azt a kötetet, ami gyakorlatilag teljesen kompromisszummentesen, a legmagasabb minőségben készülhetett el, tartalmi és kivitelezési szempontból is.
A könyv kiadója az M Profood Zrt., amely fűszerkeverék gyártásával és élelmiszeripari szaktanácsadással foglalkozik, méghozzá Pécsett. Dávid jó ideje dolgozik az arculatuk megújításán (mivel hatalmas cégről van szó, több száz elemről beszélünk, a logótól a weboldalig, a katalógusoktól névjegyeken át fali naptárig, szatyrokig, csomagolóanyagokig, noteszekig, határidőnaplókig, kamionponyvákig, kiállítási standokig, mindezt gyakran több nyelven, hiszen a cég Európa egyik legnagyobbja a szektorban). Ebből túl sok minden nem publikus még, de majd egyszer megmutatom, illetve érdemes figyelni az ő Facebook-oldalát és az Instagramját, mert ott vannak részletek.
A könyv azért készült, hogy exkluzív formában és szándékoltan indirekt módon mutassa be a cég alapelveit, a korszerű táplálkozás melletti elköteleződését, és jelzésértékűen a fűszereket. Nem a minél nagyobb példányszámban való értékesítés a cél, inkább egy sajátos marketingeszközként kezelik, amelyen keresztül illusztrálni lehet mindazt, amire büszkék, elsősorban az ügyfeleik számára. Engem hatalmas boldogsággal tölt el, hogy vannak olyan cégek Magyarországon, amelyeknek ez fontos.
A könyv három nyelven készült el: angolul, magyarul és oroszul. 192 oldal, első negyede táplálkozástudományi érdekességeket és fűszerleírásokat tartalmaz, második részében pedig közel 100 remek grillezős receptet. Minden példány kézzel, egyedileg készült, vörös élfestéssel, dombornyomással, szitázva (minden darabot kézzel, egyenként szitáztak, így kis mértékben mindegyik más, mindegyik egy-egy önálló műalkotás!), elképesztően nagy precizitást igényelő műveletekkel, élmény már kézbe venni is.
A teljes produkciót Dávid vezényelte, a stylingtól a fotózásokig, a tördeléstől a kivitelezésig, én szokás szerint a contentért és a pr-ért vagyok felelős – tehát jöjjön a reklám: a könyv már kapható néhány kiemelt üzletben: a Buono-ban, a Mono Art & Design-ban, az Atlantiszban, a Rododendronban és a Bookbistro-ban. A helyek száma várhatóan még bővülni fog, ezenkívül további friss infók lesznek majd mindig a könyv Facebook oldalán, és aki még több fotót szeretne nézegetni róla, az Dávid oldalán megteheti.