Azt remélem mindenki sejti, hogy a kirakatrendezés valójában nagyon messze áll attól, amit itthon az ilyen kurzusokon tanítanak... A jó kirakat ugyanis nemcsak a termék bemutatására szolgál, hanem ideális esetben a márka image-ét is közvetíti. Ezért egy jó kirakatrendező inkább egyfajta díszletet, 3D reklámot kreál, amelyben nem mellesleg termékek is megjelennek.
Mint például Leila Menchari, aki 1977 óta a Hermés divatház ún. window design director-a (mennyivel szebben hangzik ez, mint a 'kirakatrendező', ugye?). Alább legújabb munkáit láthatjátok (régebbiek itt), amelyekről egészen véletlenül szereztünk tudomást: gyanútlanul sétálgatunk a Rue de Faub. Saint-Honorén, és az egyik tízezer eurós kabátka mögött egyszercsak megmozdult a fal. Akkor vettük észre, hogy a színenként berendezett kirakatokban a háttér nagy korongja lassan forog, és benne szép lassan ide-oda zuhannak a színes pigmentek. Az ötlet annyira egyszerű, hogy már megint felteszi magának az ember a kérdést: hogyhogy nem jutott ez még senkinek eszébe?... (a válasz: hát úgy, hogy egy-egy ritkább árnyalatú pigment kilója sok-sok tízezer forint is lehet). Mindegyik színt hosszú percekig bámultuk, nekem a narancssárga a kedvencem, erre már nyilván rájöttetek:) Nektek persze nem kell mindet végignézni, ha nem akarjátok, de úgy egyben az igazi. Elfogadnék egy ilyet otthonra, ti? (a videók fél-egy percesek, és a hangot nem kell bekapcsolni hozzá, hacsak nem akartok hallani némi hamisítatlan párizsi utcazajt.)
(jut eszembe: nem úgy néznek ki, mint a hatalmas macaronok? dehát persze mostanában minden a macaronról szól - jövő kedden macaron-nap, ne felejtsétek el!)