A Juci világa egy rovat volt amit egy designmagazinban vezettem. De mivel Juci világa több, mint némi designbútor kéthavonta, létrehoztam ezt a blogot, hogy láthassátok, merre jártam és mi tetszett nekem. Ma már nem írok újságot, így kevesebb a designbútor, a puccos parti és a menő étterem a blogomon, de még most is igaz: You Can Find Inspiration in Anything. And if You Can't, Look Again (Paul Smith). Osvárt Judit

Követhetsz itt is:

Follow Me on Pinterest

És itt is:

Instagram

Anker-ház

2010.08.09. 21:48 | juc | 4 komment

A Deák tér legimpozánsabb épülete, az Anker biztosítónak épült székház éppen százéves: 1910-ben készült el. Tervezője Alpár Ignác, a timpanon egyik domborművét pedig állítólag Kisfaludi Stróbl Zsigmond készítette. Egykor Zsolnay-kerámiák is borították a homlokzatot. Szomorú, hogy így kell ünnepelnie. 

Az egyik toronyban egy szuper kis lakás van egyébként, az Építészfórum írt is róla cikket.

  

Címkék: budapest építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://jucjucjuc.blog.hu/api/trackback/id/tr382210443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotesz 2010.08.10. 09:56:46

a szemből nézve bal oldali kupolában egy 3 szintes, nagyon vagány lakás van, tetőkerttel. abban, hogy a másik be van-e építve, nem vagyok biztos, de az a lakás önmagában is megérne egy postot az biztos!

juc 2010.08.10. 14:05:21

@jotesz: igen, volt is róla az Építészfórumon egy cikk, itt a link, de most beillesztem a cikkbe is. tegnap nem ment az építészfórum egyáltalán.
epiteszforum.hu/node/8061
köszi, hogy szóltál!

ZéGé 2010.12.29. 21:51:18

A nagy vitát kiváltott épület láttán Alpár Ignác felesége felkiáltott ,, Ignác!Nem szégyelli magát?Mit csinált Ön itt?" Ha még az asszony sem ért meg!.... A harmadik építész megemlítése miatt szóltam hozzá aki Walther Sobotka volt.Az Anker-köz a pályázatban még belsőudvar volt később lett utca.

juc 2010.12.30. 13:50:34

@ZéGé: :D nahát, ezt nem tudtam, mármint a nej reakcióját... köszi:))
süti beállítások módosítása